Nieuw in de vaart

Nieuwe schepen. Hun eigenaren, de mensen en innovaties aan boord en de bouwers.

Chemgas neemt met Aurora tweede Triple A-schip in de vaart

Chemgas Barging heeft zijn tweede Triple-A LPG-tanker in gebruik genomen. De Aurora werd vrijdag 5 oktober gedoopt in het Luxemburgse Remich, gelegen aan... Lees meer.

Variatie heeft alles in huis om zich te onderscheiden

Letterlijk maakt de Variatie de naam van het schip niet waar. Het vorige maand in de vaart gekomen beunschip heet precies hetzelfde als... Lees meer.

Feniks staat voor schoon vervoer over water

De Merlin Group uit Arkel, Harlingen Overslag en Veembedrijf (HOV) en Prolog uit Zwijndrecht spannen zich gezamenlijk in om met de dieselelektrisch geïnstalleerde... Lees meer.

Garnalenkotter TX-65 volledig op Urk gebouwd

Sinds de vorige eeuw is er weer een kotter compleet op Urk gebouwd. Het is de Bona Fide TX-65. Zelfs het casco komt... Lees meer.

Teamprestatie bij bouw van mts Skagen

Voor Oonincx Scheepsonderhoud was de Skagen de eerste afbouwopdracht in eigen beheer. Directeur Jaap Oonincx kijkt met trots terug op het project en... Lees meer.

Ms Ostia toont ambitie

Shipbuilding Solutions BV – ofwel William Sakko en Corné Borst – tekent in samenwerking met Asto Shipyard voor het ontwerp van de Ostia.... Lees meer.

Ms Manacor, met de hand op het hart

Met de hand op het hart. Het is de letterlijke betekenis van Manacor, de naam van de tweede stad van Mallorca die bekend... Lees meer.

IJveer 62: groener en met grotere accu’s

De Amsterdamse wethouder Sharon Dijksma van Verkeer en Vervoer doopte maandag 27 augustus het derde IJveer uit de 60-serie. IJveer 62 is ook... Lees meer.

Innovatie maakt naam helemaal waar

In 1996 stapte Aart Leenman over van de binnenvaart naar de waterbouw, zodat het gezin aan de wal kon wonen. Uit de vaart... Lees meer.

DC Brugge: de trots en troef van DC Dredging

DC Dredging is actief in bagger en transport met een eigen vloot onder Nederlandse vlag varende zandzuigers en beunschepen voor zand- en grindwinning... Lees meer.

‘Geen zee te hoog’ voor Elena H

De vraag om een estuaire tanker van ongeveer 4.800 ton DW op 3.65 meter diepgang werd door een Argentijnse rederij in Europa uitgezet.... Lees meer.

Familie Kleine met de Rehoboth van klipperaak naar modern binnenvaartschip

In 1911 liet Jan Kleine uit Hoogeveen een 146 ton metende ijzeren klipperaak (26,6 x 4,98 mtr), compleet met helmhout, gaffeltuig en twee... Lees meer.